Іван 3:16

Сутність заперечення: Оскільки Христос "народжений", - Він мав початок, отже Він не Бог.

Відповідь:  Давайте уважно перечитаємо біблійний текст.

"Так бо Бог полюбив світ, що дав Сина Свого Однородженого, щоб кожен, хто вірує в Нього, не згинув, але мав життя вічне" (Івана 3:16)

Всю сутність диспуту можна звести до значення слова "однороджений", яке вживається у цьому уривкові. Для більш повної відповіді на це питання, необхідно дослідити як походження, так й значення, й використання цього слова. 

Використання цього слова:

В грецькому перекладі Старого Завіту це слово вживається у книзі Судді 11:34. Там цим словом перекладено слово "яхід", яке має значення "один", "неповторний", "такого більше немає". В книзі Суддей йдеться про людину, у якій була "одна-єдина дочка". Звісно, вона колись народилась. Втім цей уривок, де вживається грецьке слово "моногенес", не написаний з метою передати очевидний факт, що ця єдина дочка мала початок, це слово вживається, даби передати значення єврейського слова і донести до нас думку - що дочка була тільки ОДНА.

Походження цього слова:

Само по собі слово має два коріння. Перше, "моно" - не викликає особливих суперечок. Значення: "тільки", "єдиний". Грецькою мовою слово звучить "моногенес". А ось навколо другої половини слова є непорозуміння.  Є кілька можливостей:

 

  • є можливість, що слово походить від "генао" – народжувати, давати початок;
  • є можливість, що слово походить від слово "генос" - раса, люди, вид, рід, різновид
  • є малоймовірна можливість, що слово походить від "гіномай" - бути народженим, створеним, зробленим, становитися кимось

Значення слова:

Якщо друга частина слова походить від "генос", тоді це слова передає значення "унікальний", якщо слово походить від інших коренів, тоді значення цього слова - "особливі стосунки із Отцем"

Примітно є також те, що в історії церкві існувало розуміння "вічного породження", тобто унікальних стосунків із Отцем.

Важлива нотатка

Той факт, що на цьому сайті міститься інформація про ту чи іншу групи означає лише те, що ми маємо саме богословську незгоду. Цим ми не висловлюємо свою думку про шкідливість групи із соціологічної або психологічної точки зору, окрім тих випадків, коли про це зазначено прямо.